• بک گراند آیاتا یک
  • بک گراند آیاتا دو
  • بک گراند آیاتا سه

واحد طراحی و توسعه Ayata
امروز: سه شنبه ۸ فروردین

اگر میخواهید داشته باشید

ما اصلا گزینه خوبی نیستیم !

مشاوره جهت طراحی سایت

جهت مشاوره و سفارش طراحی سایت تماس بگیرید 02188406482

مشاوره مستقیم از تلکرام
مسیر کنونی :
آیاتا آموزش ها خبر های طراحی چگونه بازدید سایتمان را بالا ببریم؟ – درس اول

چگونه بازدید سایتمان را بالا ببریم؟ – درس اول

در اینجا فهرستی از فاکتورهایی که روی رنک شما در گوگل، بینگ، یاهو و دیگر موتورهای جستجو تاثیرگذارند آمده است. لیست شامل فاکتورهای مثبت، منفی و همچنین فاکتورهای بی اثر می باشد. بیشتر فاکتورهایی که در لیست امده است بطور عملی در گوگل و تا حدودی بینگ و یاهو و دیگر موتورهای جستجو با اهمیت کمتر تست شده است. اگر به اطلاعات بیشتری در بخش خاصی از فهرست نیاز دارید، می توانید آموزش سئو ما را از اینجا مطالعه کنید که بصورت مفصل در خصوص کلمات کلیدی، لینک ها، متاتگ و … توضیح داده است.

در درس اول می پردازیم به مهترین مقوله بهینه سازی سایت برای گوگل و در نتیجه افزایش بازدید که آن چیزی نیست جز کلمات کلیدی (عبارات کلیدی).

کلمات کلیدی

1 – کلمات کلیدی در تگ عنوان:

این مکان یکی از مهمترین مکان ها برای داشتن کلمه کلیدی است چرا که چیزی که درون تگ عنوان نوشته می شود در نتایج جستجو به شکل عنوان صفحه شما نمایش داده می شود. تگ عنوان باید کوتاه باشد (6 تا 7 کلمه حداکثر) و کلمه کلیدی باید نزدیک ابتدای تگ عنوان باشد.

2 – کلمات کلیدی در آدرس:

کلمات کلیدی در آدرس ها بسیار مفید هستند به عنوان مثال http://www.newseo.ir/seo-learning که “SEO Learning” عبارت کلیدی است که شما به دنبال رنک برای آن هستید. اما اگر کلمه کلیدی در دیگر بخش های متن ندارید، فقط به داشتن آنها در آدرس ها بسنده نکنید.

3 – تراکم کلمات کلیدی در متن:

یکی دیگر از فاکتورهای مهم که بایستی چک کنید همین تراکم وجود کلمات کلیدی در متن است. 3 تا 7 درصد برای کلمات کلیدی اصلی مناسب است و حداقل 1 تا 2 درصد باید باشد. لطفا دقت کنید که تراکم کلمات کلیدی بیش از 10 درصد مشکوک بنظر می رسد و بیشتر به عنوان کلیشه ای از کلمات کلیدی به حساب می آید تا یک متن نوشته شده طبیعی.

4- کلمات کلیدی در anchor text:

این فاکتور هم بسیار مهم است، خصوصاً برای anchor text لینک های ورودی، چرا که اگر در anchor text لینکی از سایت دیگر کلمه کلیدی داشته باشید، این موضوع به منزله تاییدی از طرف سایت موردنظر برای کلمه کلیدی (و نه بطور کلی سایت) شما است.

5 – کلمات کلیدی در هدر (تگ های H1، H2 و …):

یکی دیگر از مکان هایی که حائز اهمیت است اینجاست، اما مراقب باشید که صفحه شما متنی درست و بجا در مورد کلمه کلیدی خاصی، داشته باشد.

6 – کلمات کلیدی در آغاز متن:

با اینکه به اندازه ی anchor text، تگ عنوان یا هدر مهم نیست اما تا حدودی بااهمیت است. با این حال، به یاد داشته باشید که آغاز متن الزاما به مفهوم پاراگراف اول نیست به عنوان مثال اگر از جدول استفاده می کنید، اولین پاراگراف متن ممکن است در نیمه دوم جدول باشد.

7 – کلمات کلیدی در تگ alt:

جستجوگرها تصاویر را نمی خوانند اما توصیفات متنی عکسها را در تگ alt بررسی می کنند بنابراین اگر در صفحه تان عکس دارید، تگ alt را با تعدادی کلمه کلیدی مرتبط پر نمایید.

البته شاید برخی از شما دوستان هم از بنده شنیده باشید که گوگل به زودی توانایی پردازش تصاویر را به موتور جستجوگر خود اضافه میکند کما اینکه الآن هم از آن در سطح بسیار کم استفاده می نماید.

8 – کلمات کلیدی در متاتگ ها:

خیلی خیلی کم اهمیت، خصوصاً برای گوگل. یاهو و بینگ همچنان به آنها اعتماد می کنند بنابراین اگر سایتتان را برای یاهو یا بینگ بهینه می کنید، این تگ ها را پر نمایید. در هر حالتی، پر کردن این تگ ها مشکلی ایجاد نمی کند لذا آنها را پر نمایید.

9 – کلمه کلیدی مجاور:

کلمه کلیدی مجاور تعیین کننده این است که چقدر متن و کلمه کلیدی بهم مرتبط هستند. بهترین حالت این است که آنها یکی پس از دیگری باشند (مانند غذای سگ) و هیچ کلمه دیگری بینشان نباشد. برای مثال، اگر شما کلمه “سگ” را در پاراگراف اول و “غذا” را در پاراگراف سوم دارید، اثر مثبتی دارد اما نه به اندازه عبارت “غذای سگ” بدون هیچ کلمه دیگری بینشان. کلمه کلیدی مجاور برای عبارات کلیدی که شامل بیش از 2 کلمه هستند نیز صادق است.

10 – عبارات کلیدی:

مضاف بر کلمات کلیدی، شما می توانید روی عبارات کلیدی نیز کار کنید که شامل چندین کلمه هستند مانند “خدمات سئو سایت”. بهترین حالت زمانی است که عبارت کلیدی را روی عبارات محبوب بهینه کنید لذا در نتایج جستجو کاملا بر مورد جستجو شده منطبق می شود اما گاهی اوقات بنا به دلایلی برای 2 یا 3 کلمه جدا از هم (مانند سئو و خدمات) بجای یک عبارت بهینه سازی انجام می دهید.

11 – کلمات کلیدی درجه دوم:

بهینه سازی برای کلمات کلیدی درجه دوم می تواند ایده ای طلایی باشد چرا که وقتی هر کسی برای کلمات کلیدی محبوب بهینه سازی را انجام می دهد، رقابت کمتری بین صفحاتی که برای کلمات ثانویه بهینه شده اند وجود دارد. به عنوان مثال “دانلود فیلم جدید محمد رضا گلزار” ممکن است هزاران بار کمتر از عبارت “دانلود فیلم” کلیک بخورد اما اگر در ایران ساکن باشید برای عبارت اول تعداد ترافیک کم اما هدفمندی بدست می آورید.

12 – کلمات کلیدی هم ریشه:

برای زبان انگلیسی این مورد فاکتور مهمی نیست چون کلماتی که از ریشه یکسانی هستند (مانند سگ، سگ‌ها، سگی و …) مشابه در نظر گرفته می شوند و اگر کلمه سگ را در صفحه تان دارید، برای سگ‌ها و سگی نیز کلیک دریافت می کنید اما برای دیگر زبان هاکلمات کلیدی هم ریشه می تواند مشکل زا باشند چرا که کلمات متفاوت که از ریشه یکسانی هستند بصورت مشابه درنظر گرفته نمی شود و ممکن است نیاز داشته باشید که همه ی آنها را بهینه سازی کنید.

13 – مترادف ها:

هینه سازی مترادفات کلمات کلیدی در کنار کلمات اصلی. این کار برای سایت های انگلیسی مفید است، چرا که موتورهای جستجو به اندازه کافی باهوش هستند و بخوبی از کلمات مترادف برای رنک دهی به سایت ها استفاده می کنند اما برای بسیاری از زبان های دیگر کلمات مترادف برای رنک دهی بحساب نمی آیند.

14 – کلمات با اشتباه تایپی (که بنده به این اشتباه غلط ویرایشی می گویم):

تلفظ اشتباه بسیار متداول است و اگر بدانید که کلمات کلیدی مدنظرتان کلمات با املای مشابه دارند (مانند غریب و قریب)، ممکن است علاقه مند شوید که آنها را نیز بهینه سازی کنید. بله، اینکار شاید مقدار بیشتری ترافیک به شما بدهد اما اشتباهات تایپی در سایتتان وجهه خوبی ندارد بنابراین بهتر است که اینکار را انجام ندهید یا فقط برای متاتگ ها اینکار را انجام دهید.

15 – کلمات کلیدی خنثی کننده:

هنگامیکه مشغول بهینه سازی برای عبارت طولانی از کلمات کلیدی هستید، خصوصا کلمات غیرمرتبط، اینکار روی تمامی عملکرد بهینه سازی شما اثر منفی می گذارد و باعث از دست رفتن متن می شود.

16 – استفاده ابزاری بیش از حد از کلمات کلیدی:

هر گونه استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (بیش از 10 درصد) تاثیر منفی دارد و درواقع دارید روی از دست دادن نتایج جستجو و حتی مسدود شدن سایتتان ریسک می کنید.

و در آخر در هر کدام از قسمت ها مشکلی داشتین قسمت نظرات همین مطلب مطرح کنید تا شفاف سازی کنیم یا جواب سوالتون بتونیم داده باشیم.

Avatar of حسین سهرابی

نویسنده : حسین سهرابی وب سایتم

حسین سهرابی ; فعالیت خود را در سال 88 شروع و با بیش از 1700 سابقه کاری در زمینه طراحی وب و سئو شروع کردم . یکی از آرزوی های شخصی بنده این است که با ترفندهای نوین بازاریابی نوین به کسب و کار ایرانی ها رونق بدم .

نمونه طراحی ها



سفارش طراحی وب

در صورتی که تصمیم دارید طراحی سایت شما توسط ما انجام پذیرید، فرم زیر را پر كنید تا هزینه و زمان تخمینی انجام پروژه خدمتتان ایمیل گردد.
حتی میتوانید با تماس مشاوره بگیرید.
لطفا توجه داشته باشید فرمهای ناقص پیگیری نخواهند شد.
جهت ارسال و پر کردن فرم روی لینک زیر کلیک کنید.

ارسال سفارش طراحی

با ما تماس بگیرید

021-88406482

sepahan7.ir@gmail.com

دفتر مرکزی : تهران , خیابان سهروردی , کوچه حاتمی , ساختمان آی آتا

دفتر کشور نوروژ : اسلو , خیابان گرورود , جنب هایپرمارکت گرورود , ساختمان 77

عضو خبرنامه آیاتا شوید